Friday, March 22, 2013

Chan Rak Ter... (Aku Cinta Kamu)


Lama dah selesai baca novel ni.. Baru skrg sempat buat ulasan. Memang superb.. Tak rugi beli and baca tiap helaian.. Novel kedua Sara Aisya ni..



Dian dan Karn baru beberapa kali bertemu, namun telah berlaku satu kejadian yg tak disangka-sangka. Karn rupanya bukan orang sembarangan. Kerana status Karn itulah masalah rumit timbul dan Dian pun tidak menyangka akan terlibat sama. Karn diculik semasa keluar bersama Dian. Penculik memukul dan hampir2 memperkosa Dian.

Antara dialog Karn:

"Dan paling dahsyatnya... saya cuba paksa awak untuk sembuh. Kenapa saya tak boleh lebih bersabar? Kenapa saya pula yang sakitkan awak?"

" Saya tak boleh janji saya takkan bertindak terburu-buru kalau something terjadi kepada awak. Saya tak boleh janji saya takkan naik gila. Because it's something that my heart choose. Tapi satu yang boleh saya cakap... saya akan cuba jaga nyawa saya, selagi belum ajalnya. I'll protect myself so I can protect you,"

Apa yg terjadi pada Dian? Kenapa Karn cakap macam tu? Yang tu kena baca sendiri.

Disebabkan peristiwa itulah Karn semakin lama menyedari yg dia amat menyayangi Dian. Karn sangat melindungi Dian.

" Cik Dian sekarang dah jadi kelemahan tuan yang paling besar. She's your biggest weakness. And how do we know that he won't take advantage on that,"

Who is 'he'? Ehmmm...

Antara dialog Diaan:

"Tidak. Saya tak terima keputusan ini, dan saya takkan pergi,"

"Kalau saya tinggalkan Siripon sekarang, then awak akan kehilagan saya untuk selama-lamanya. Saya takkan kembali lagi'"

" Saya bukannya jenis orang yang membuat keputusan, hanya untuk berasa menyesal pada keudian hari. Once I decide,I'll see it through till the end,"

Keputusan... keputusan... keputusan... Apakah?

P/S: Untuk peminat novel saya memang rekomen novel ni untuk kalian baca.



Labels: , ,

3 Comments:

At May 15, 2013 at 11:25 AM , Blogger Sara aisha said...

Assalamualaikum, dear

Thanks so much for the lovely review. Dan terima kasih juga atas sokongan, ya...=)

Salam sayang,
Sara Aisha...

 
At May 15, 2013 at 11:25 AM , Blogger Sara aisha said...

Oh, boleh saya letak review ni dalam blog saya? TQ..

 
At June 14, 2013 at 11:02 PM , Blogger Dijah said...

boleh jer.
tahniah atas novel2 yg telah dihasilkan.. selamat berkarya

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home